NaLeKo
ein komplex annotiertes Lernerkorpus mit schriftlichen Erzähltexten des Deutschen als Erst- und Zweitsprache
- verfasst von
- Hagen Hirschmann, Anja Binanzer, Miriam Langlotz
- Abstract
NaLeKo is an online accessible and analyzable learner corpus of written texts of German as a first and second language. The underlying research aim is to analyze the written acquisition and development of narrative competence using a corpus-based approach. The corpus consists of narrative texts written by students in grades two to nine and contains general linguistic annotations, descriptions of learner-based deviations, expressed via target hypotheses and error tags. So far, the corpus has also been annotated for connectives used in the texts. As a result, the first corpus publication NaLeKo V1.0 is a deeply annotated multidimensional corpus with currently 288 narratives.
- Organisationseinheit(en)
-
Deutsches Seminar
- Externe Organisation(en)
-
Universität Kassel
Humboldt-Universität zu Berlin
- Typ
- Artikel
- Journal
- Korpora Deutsch als Fremdsprache (KorDaF)
- Band
- 3
- Seiten
- 230–238
- Publikationsdatum
- 23.12.2023
- Publikationsstatus
- Veröffentlicht
- Peer-reviewed
- Ja
- Elektronische Version(en)
-
https://doi.org/10.48694/kordaf.3859 (Zugang:
Offen)